Język polski

Semestr III:

Egzamin pisemny:

Arkusz czytania ze zrozumieniem – „ W świecie mitów”

Egzamin  ustny:

1.     Dokonaj streszczenia dowolnego mitu (Dedal i Ikar, Demeter i Kora, Posejdon, Orfeusz i Eurydyka, Narcyz0

2.     Przedstaw historię upadku pierwszych ludzi – Biblia

3.     Przedstaw mit o wojnie trojańskiej oraz omów jego późniejsze konsekwencje ( Iliada )

4.     Dokonaj interpretacji mitu o Demeter i Korze oraz wyjaśnij jakie ma znaczenie kulturowe.

5.     Przedstaw mit o rodzie Labdakidów oraz określ jaki miał wpływ na członków rodu ( Antygona )

6.     Omów temat niezawinionego cierpienia na podstawie księgi Hioba

7.     Omów wybrane mitologizmy i biblizmy

8.     Przedstaw mit o Prometeuszu i określ jego znaczenie dla kultury europejskiej

9.     Dokonaj streszczenia „ Antygony” –określ tragizm bohaterki, określ kto miał rację – Antygona czy Kreon

10.   Omów wybrane przypowieści biblijne – uwzględniając znaczenie paraboli

11.   Streść mit o Orfeuszu i Eurydyce i udowodnij, że miłość jest potężna jak śmierć

12.  Historia Odyseusza – przedstaw motyw homo viator

13. Omów wizję końca świata na podstawie Apokalipsy św. Jana

14. Omów motyw vanitas na podstawie Księgi Koheleta.

Semestr V:

Egzamin pisemny: wypracowanie minimum 400 wyrazów

Konfrontacja marzeń z rzeczywistością. Na podstawie „ Lalki” Bolesława Prusa i wybranego kontekstu.

Motyw winy i kary w literaturze. Na podstawie „ Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego oraz wybranego kontekstu.

Egzamin ustny:

1.     Przedstaw motyw wędrówki bohatera na podstawie „ Kordiana” Juliusza Słowackiego.

2.     Jak władza wpływa na człowieka? Na podstawie „ Balladyny” Juliusza Słowackiego.

3.     Przedstaw motyw kobiety na podstawie sielanki Franciszka Karpińskiego „ Laura i Filon”

4.     Streść „ Lalkę” Bolesława Prusa.

5.     Przedstaw Stanisława Wokulskiego jako pozytywistę i romantyka

6.     Omów idealistów występujących w „ Lalce” Bolesława Prusa

7.     Praca jako pasja człowieka. Omów na podstawie „ Lalki” Bolesława Prusa.

8.     Miłość jako siła niszcząca czy uskrzydlająca człowieka? Odpowiedz na podstawie „ Lalki” Bolesława Prusa.

9.     Streść nowelę „ Gloria victis” Elizy Orzeszkowej

10.   Omów przemianę wewnętrzną bohatera na podstawie „ Potopu” Henryka Sienkiewicza

11.   Przedstaw motyw kobiety w literaturze na podstawie „ Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego.

12. Przedstaw psychologię zbrodni w literaturze na podstawie „ Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego.

13.  Motyw przemiany bohatera w literaturze na podstawie „ Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego.

14.  Co człowiek jest w stanie poświęcić dla innych na podstawie „ Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego.

Semestr VII:

Egzamin pisemny: ( wypracowanie minimum 400 wyrazów)

1. Symboliczne znaczenie widm i zjaw w literaturze. Na podstawie „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego i wybranego kontekstu.

2. Jakie znaczenie ma tytuł dla odczytania sensu utworu? Na podstawie „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego i wybranego kontekstu.

Egzamin ustny:

1. Co utrudnia porozumiewanie między przedstawicielami różnych grup społecznych? Na podstawie „ Wesela” Stanisława Wyspiańskiego i wybranego kontekstu.

2. Rola chłopów i inteligentów w sprawie niepodległościowej? Na podstawie „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego i wybranego kontekstu.

3. Sen o Polsce czy sąd nad Polską? Na podstawie „ Wesela” Stanisława Wyspiańskiego i wybranego kontekstu.

4. Symboliczne znaczenie widm i zjaw w literaturze. Na podstawie „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego i wybranego kontekstu.

5. Jakie znaczenie ma tytuł dla odczytania sensu utworu? Na podstawie „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego i wybranego kontekstu.

6. Rewolucja jako źródło doświadczeń człowieka.  Na podstawie „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego i wybranego kontekstu.

7. Różne wizje odbudowy Polski po odzyskaniu niepodległości.  Na podstawie  „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego i wybranego kontekstu.

8. Młodość jako czas kształtowania własnej tożsamości. Na podstawie  „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego i wybranego kontekstu.

9. Człowiek lagrowany jako ofiara zbrodniczego systemu. Na podstawie opowiadań Tadeusza Borowskiego i wybranego kontekstu

10. Czy możliwe jest zachowanie godności w skrajnych sytuacjach? Na podstawie  opowiadań Tadeusza Borowskiego i wybranego kontekstu

11. Człowiek wobec cierpienia i śmierci. Na podstawie „Dżumy” Alberta Camusa i wybranego kontekstu

12. Jak zachowa wolność w państwie totalitarnym? Na podstawie „Roku 1984” Georgea Orwella i wybranego kontekstu.

Język angielski

Semestr III:

  1. czas Present Simple oraz Present Continuous
  2. Past Simple oraz Present Perfect
  3. Obowiązują również poznane struktury gramatyczne czasowników,rzeczowników, przymiotników
  4. Zadania z tekstami słuchanymi
  5. Słownictwo z zakresu życia codziennego – opis dnia, wydarzeń w przeszłości, wyrażanie uczuć i emocji
  6. Słownictwo człowiek opisujące cechy charakteru, wygląd, relacje
  7. Rozumienie tekstów czytanych, funkcje językowe, używanie poznanych struktur gramatycznych.
  8. Wiadomość tekstowa w zakresie 100-150 słów

Semestr V

  1. czas Past Simple oraz Past Continuous
  2. Present Perfect oraz Past Perfect
  3. Obowiązują również poznane wcześniej czasy teraźniejsze Present Simple, Continuous, Future
  4. Zadania z tekstami słuchanymi
  5. Słownictwo z zakresu życia codziennego – opis dnia, wydarzeń w przeszłości, wyrażanie uczuć i emocji, relacje.
  6. Rozumienie tekstów czytanych, funkcje językowe, używanie poznanych struktur gramatycznych.
  7. Wiadomość tekstowa w zakresie 100-150 słów

Semestr VII

  1. Wszystkie czasy teraźniejsze i przeszłe.
  2. Passive voice oraz Reported Speech.
  3. Obowiązują również poznane struktury gramatyczne rzeczowników. czasowników, przymiotników
  4. Zadania z tekstami słuchanymi
  5. Słownictwo z zakresu życia codziennego – opis dnia, wydarzeń w przeszłości, wyrażanie uczuć i emocji
  6. Słownictwo w zakresie człowiek szkoła praca turystyka
  7. Rozumienie tekstów czytanych, funkcje językowe, używanie poznanych struktur gramatycznych.
  8. Wiadomość tekstowa w zakresie 150-200 słów

Matematyka

Semestr III

Semestr V

Semestr VII

Geografia

Semestr III

Semestr V

Semestr VII

Chemia

Semestr III

Semestr V

Semestr VII

Biologia

Semestr III

Semestr V

Semestr VII

Fizyka

Semestr III

Semestr V

Semestr VII

Historia

Semestr III

Semestr V

Semestr VII