Język polski
Semestr III:
Egzamin pisemny:
Arkusz czytania ze zrozumieniem – „ W świecie mitów”
Egzamin ustny:
1. Dokonaj streszczenia dowolnego mitu (Dedal i Ikar, Demeter i Kora, Posejdon, Orfeusz i Eurydyka, Narcyz0
2. Przedstaw historię upadku pierwszych ludzi – Biblia
3. Przedstaw mit o wojnie trojańskiej oraz omów jego późniejsze konsekwencje ( Iliada )
4. Dokonaj interpretacji mitu o Demeter i Korze oraz wyjaśnij jakie ma znaczenie kulturowe.
5. Przedstaw mit o rodzie Labdakidów oraz określ jaki miał wpływ na członków rodu ( Antygona )
6. Omów temat niezawinionego cierpienia na podstawie księgi Hioba
7. Omów wybrane mitologizmy i biblizmy
8. Przedstaw mit o Prometeuszu i określ jego znaczenie dla kultury europejskiej
9. Dokonaj streszczenia „ Antygony” –określ tragizm bohaterki, określ kto miał rację – Antygona czy Kreon
10. Omów wybrane przypowieści biblijne – uwzględniając znaczenie paraboli
11. Streść mit o Orfeuszu i Eurydyce i udowodnij, że miłość jest potężna jak śmierć
12. Historia Odyseusza – przedstaw motyw homo viator
13. Omów wizję końca świata na podstawie Apokalipsy św. Jana
14. Omów motyw vanitas na podstawie Księgi Koheleta.
Semestr V:
Egzamin pisemny: wypracowanie minimum 400 wyrazów
Konfrontacja marzeń z rzeczywistością. Na podstawie „ Lalki” Bolesława Prusa i wybranego kontekstu.
Motyw winy i kary w literaturze. Na podstawie „ Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego oraz wybranego kontekstu.
Egzamin ustny:
1. Przedstaw motyw wędrówki bohatera na podstawie „ Kordiana” Juliusza Słowackiego.
2. Jak władza wpływa na człowieka? Na podstawie „ Balladyny” Juliusza Słowackiego.
3. Przedstaw motyw kobiety na podstawie sielanki Franciszka Karpińskiego „ Laura i Filon”
4. Streść „ Lalkę” Bolesława Prusa.
5. Przedstaw Stanisława Wokulskiego jako pozytywistę i romantyka
6. Omów idealistów występujących w „ Lalce” Bolesława Prusa
7. Praca jako pasja człowieka. Omów na podstawie „ Lalki” Bolesława Prusa.
8. Miłość jako siła niszcząca czy uskrzydlająca człowieka? Odpowiedz na podstawie „ Lalki” Bolesława Prusa.
9. Streść nowelę „ Gloria victis” Elizy Orzeszkowej
10. Omów przemianę wewnętrzną bohatera na podstawie „ Potopu” Henryka Sienkiewicza
11. Przedstaw motyw kobiety w literaturze na podstawie „ Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego.
12. Przedstaw psychologię zbrodni w literaturze na podstawie „ Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego.
13. Motyw przemiany bohatera w literaturze na podstawie „ Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego.
14. Co człowiek jest w stanie poświęcić dla innych na podstawie „ Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego.
Semestr VII:
Egzamin pisemny: ( wypracowanie minimum 400 wyrazów)
1. Symboliczne znaczenie widm i zjaw w literaturze. Na podstawie „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego i wybranego kontekstu.
2. Jakie znaczenie ma tytuł dla odczytania sensu utworu? Na podstawie „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego i wybranego kontekstu.
Egzamin ustny:
1. Co utrudnia porozumiewanie między przedstawicielami różnych grup społecznych? Na podstawie „ Wesela” Stanisława Wyspiańskiego i wybranego kontekstu.
2. Rola chłopów i inteligentów w sprawie niepodległościowej? Na podstawie „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego i wybranego kontekstu.
3. Sen o Polsce czy sąd nad Polską? Na podstawie „ Wesela” Stanisława Wyspiańskiego i wybranego kontekstu.
4. Symboliczne znaczenie widm i zjaw w literaturze. Na podstawie „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego i wybranego kontekstu.
5. Jakie znaczenie ma tytuł dla odczytania sensu utworu? Na podstawie „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego i wybranego kontekstu.
6. Rewolucja jako źródło doświadczeń człowieka. Na podstawie „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego i wybranego kontekstu.
7. Różne wizje odbudowy Polski po odzyskaniu niepodległości. Na podstawie „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego i wybranego kontekstu.
8. Młodość jako czas kształtowania własnej tożsamości. Na podstawie „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego i wybranego kontekstu.
9. Człowiek lagrowany jako ofiara zbrodniczego systemu. Na podstawie opowiadań Tadeusza Borowskiego i wybranego kontekstu
10. Czy możliwe jest zachowanie godności w skrajnych sytuacjach? Na podstawie opowiadań Tadeusza Borowskiego i wybranego kontekstu
11. Człowiek wobec cierpienia i śmierci. Na podstawie „Dżumy” Alberta Camusa i wybranego kontekstu
12. Jak zachowa wolność w państwie totalitarnym? Na podstawie „Roku 1984” Georgea Orwella i wybranego kontekstu.
Język angielski
Semestr III:
- czas Present Simple oraz Present Continuous
- Past Simple oraz Present Perfect
- Obowiązują również poznane struktury gramatyczne czasowników,rzeczowników, przymiotników
- Zadania z tekstami słuchanymi
- Słownictwo z zakresu życia codziennego – opis dnia, wydarzeń w przeszłości, wyrażanie uczuć i emocji
- Słownictwo człowiek opisujące cechy charakteru, wygląd, relacje
- Rozumienie tekstów czytanych, funkcje językowe, używanie poznanych struktur gramatycznych.
- Wiadomość tekstowa w zakresie 100-150 słów
Semestr V
- czas Past Simple oraz Past Continuous
- Present Perfect oraz Past Perfect
- Obowiązują również poznane wcześniej czasy teraźniejsze Present Simple, Continuous, Future
- Zadania z tekstami słuchanymi
- Słownictwo z zakresu życia codziennego – opis dnia, wydarzeń w przeszłości, wyrażanie uczuć i emocji, relacje.
- Rozumienie tekstów czytanych, funkcje językowe, używanie poznanych struktur gramatycznych.
- Wiadomość tekstowa w zakresie 100-150 słów
Semestr VII
- Wszystkie czasy teraźniejsze i przeszłe.
- Passive voice oraz Reported Speech.
- Obowiązują również poznane struktury gramatyczne rzeczowników. czasowników, przymiotników
- Zadania z tekstami słuchanymi
- Słownictwo z zakresu życia codziennego – opis dnia, wydarzeń w przeszłości, wyrażanie uczuć i emocji
- Słownictwo w zakresie człowiek szkoła praca turystyka
- Rozumienie tekstów czytanych, funkcje językowe, używanie poznanych struktur gramatycznych.
- Wiadomość tekstowa w zakresie 150-200 słów
Matematyka
Semestr III
Semestr V
Semestr VII
Geografia
Semestr III
Semestr V
Semestr VII
Chemia
Semestr III
Semestr V
Semestr VII
Biologia
Semestr III
Semestr V
Semestr VII
Fizyka
Semestr III
Semestr V
Semestr VII
Historia
Semestr III
Semestr V
Semestr VII